Nowe perony na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa, odnowiona zabytkowa wiata na stacji w Pruszkowie, nowy tunel drogowy to tylko część z inwestycji Polskich Linii Kolejowych na Mazowszu. Jak chwali się przewoźnik, modernizacja która pochłonie 285 milionów złotych znacząco ułatwi komunikację w aglomeracji warszawskiej.

W Pruszkowie przebudowane będzie przejście podziemne dla pieszych. By było to możliwe, w połowie kwietnia ma zostać zbudowana specjalna konstrukcja, dzięki której część z zabytkowej wiaty dworca zostanie przesunięta o ok. 40 metrów. Po zakończeniu prac nad przejściem, które planowane jest na sierpień, wiata zostanie przesunięta z powrotem na swoje miejsce. Przewidziano także renowację konstrukcji. 

Na przystankach w Milanówku, Brwinowie, Parzniewie, Piastowie, Ursusie i we Włochach zmodernizowane zostały ściany peronowe, trwają również pracy w przejściach dla pasażerów na wszystkich tych  stacjach. 

W ramach inwestycji w Brwinowie został rozebrany stary wiadukt, a w jego miejscu powstanie nowa, bardziej wytrzymała konstrukcja, dostosowana do wyższych prędkości pociągów. 

Z kolei na szlakach pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą zamontowane zostały już prawie wszystkie słupy i bramki sieci trakcyjnej. Na prawie połowie trasy zostały też położone nowe tory. 

Zgodnie z planami rewitalizacji trasy, pociągi na linię mają wrócić jesienią. 

dad