Zastój w remoncie wiaduktów Trasy Łazienkowskiej jest spowodowany koniecznością zmian zakresu prac. Projekt zakładał przebudowę wiaduktów nad ulicą Paryską wraz z wjazdami i zjazdami w Aleję Stanów Zjednoczonych. To właśnie stan techniczny alei zaskoczył drogowców. – Pomimo tego, że zakładaliśmy wymianę tylko górnej warstwy ścieralnej jezdni, to okazało się, że konieczna jest wymiana całej podbudowy jezdni między ulicą Międzynarodową, a Bajońską – poinformowała Agata Choińska-Ostrowska ze Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.
Konieczne było zwiększenie zakresu prac. – Musimy zakończyć kwestie formalne, żeby móc przedstawić nowy harmonogram. Bardzo intensywnie nad tym pracujemy, żeby zajęło to jak najmniej czasu i żeby prace mogły wrócić w pełnym wymiarze – dodała Agata Choińska-Ostrowska.
Według ekspertów to nie powinien być powód całkowitego zastoju prac. – Jeżeli czekamy na projekt, to czemu nie kończymy prac na wiadukcie? – Dopytuje Adrian Furgalski, członek Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Według poprzedniego harmonogramu inwestycja miała być gotowa w połowie przyszłego roku. Nowy termin zakończenia prac na razie nie jest znany. Nie wiadomo też, ile ostatecznie modernizacja wiaduktów będzie kosztować